Kro$$fire’s Blog

ianuarie 26, 2007

Ils (Them) sau Ei ataca

Filed under: Diverse,Filme,Social, Cultural, Politic — krossfire @ 7:22 am
Tags: , ,

Aurolaci, varcolaci…nu mai conteaza (citat dintr-un ”amabasador roman la Edinburgh”)

Daca nu va plac filmele proaste despre romani, aruncati mai bine un ochi peste articolul asta, pentru ca vine partea a doua. Daca v-am facut curiosi (si foarte probabil ca v-am facut) si nu intentionati sa vizionati filmul prea curand, cititi mai departe.

Filmul se numeste Ils (Them), a aparut in circuit limitat in cinematografe in 2006, in Romania avand titlul ”Ei ataca”.

08.jpg

In continuare urmeaza un spoiler (pe scurt) al filmului :

Romania, Snagov (foarte aproape de Bucuresti – ca precizare) – 2002. Doua femei, mama si fiica, raman in pana in urma ”coliziunii cu un stalp”. In timp ce incerca sa repare masina, mama dispare in mod dubios. Incep sa se auda sunete ciudate – fiica striga dupa ajutor si se baricadeaza in masina, insa o mana (tipic !) de pe bancheta din spate ii opreste initiativa.

Incepe frumos, nu ? Spooky…cititi mai departe.

Personajele centrale ale filmului sunt un cuplu de francezi , Lucas si Clementine, veniti in ”Romania” cu un scop imprecis (ea este profesoara de franceza iar el ”scriitor”). Lasand la o parte ca mai toti francezii sunt poeti, scriitori, etc (desi majoritatea artistilor lor recenti sunt execrabili), francezii astia stateau si intr-o casa darapanata, ascunsa intr-o padure, langa un vechi sistem de canalizare. Tipic, nu ? (Totul era pozitionat in zona autostrazii Bucuresti – Snagov)

Pe ce se bazeaza filmul : In timpul serii cuplul incepe sa auda zgomote ciudate , observa ca masina (o dacie Solenza) a fost mutata din loc. De-aici incepe calvarul : Sunete peste tot, ”cineva” intra in casa…siluete stranii si cei doi actori (singurii angajati, restul au filmat pe o punga de Fornetti) alergand disperati prin casa. Barbatul este ranit de ”cineva”, si la scurt timp si femeia impartaseste aceeasi soarta (este ranita :D). Observatii : Ca orice don’soara care se respecta, si actrita din filmuletul asta apare in cateva scene in chiloti si se apleca de cel putin cinci ori pe parcursul filmului – raspunde la apelativul Clem (simplu, nu ? – numele lungi precum Clementine nu au ce cauta in horroruri). ”Scriitorul” este musculos si cam tantalau pentru un ”scriitor”.

photo.jpg

Revenind la subiect : Filmul o tine tot asa cu personajele negative reprezentate de niste omuleti bizari cu glugi negre care se catara pe case si scot sunete ciudate. La un punct cei doi o iau la fuga prin padure fiind urmariti cu lanterne si chiuituri de ”ei”. Tipa dispare dupa ce gaseste masina iar tipul ii urmareste tipetele (ranit, schiopatand..dar totusi..alergand !) intr-un canal (sugestiv, nu ?).Acolo, unul dintre ”cei rai” ii dadea printr-o punga sa respire aurolac (”bronz” sau nitrolac) eroinei, intre timp ce un copil striga ”Inceteaza, o chinui” in cel mai fals mod posibil. Evident, copilul cel bun ii si ajuta pe cei doi sa scape. Dar nu ! Twist of fate…nu-i ajuta sa scape, ci le da aceasta iluzie dupa ce ii aduce intr-o fundatura unde il ucide pe barbat aruncandu-l de pe o scara. Clem (personajul feminin, daca nu ati fost atenti mai sus) fuge printr-un tunel doar pentru a ajunge la o gura de canal inchis. Tipa de vreo doua ori si dispare…

Final apoteotic : Padurea din jurul casei celor doi freamata in timp ce din ea ies vreo patru copii, nu mai mari de 15 ani…cei patru se urca intr-un autobuz. Pe un fundal ce dispare treptat apare raportul politiei ”Cadavrele celor doi au fost gasite dupa 5 zile…blah..blah…unul dintre cei responsabili de moartea lor a spus la ancheta : Nu au vrut sa se joace cu mine”. (Fraza mai este mentionata odata in finalul filmului)

Mesajul filmului : Nu veniti in Romania…aurolacii cu lanterne si cutite se vor catara pe casa dumneavoastra si va vor ucide ! (Apropo : Pe cand un film cu maidanezi mutanti ?)

Poveste reala : Intr-adevar o frantuzoaica a fost ucisa de catre ‘copii strazii’ in Romania (nu atat de recent) insa numarul lor de-atunci si faptul ca ea a ”initiat o conversatie” a dus pana la urma la provocarea acestora si la un accident cauzator de moarte. Violentele unor tineri francezi, indreptate asupra cetatenilor romani in 2004 ar fi putut constitui si ele la fel de bine un subiect de film – puteam transforma francezii in ‘sectanti imperialisti’ si romanii in victime inocente…dar deh, daca n-avem regizori valorosi ca ai francezilor !

Parti bune :

-Atmosfera : Regizorul nu este un retard total (precum scenaristul). Regizorul, ”stie meserie” – jocuri de camera, sunete contrastante…filmul are pasaje scarry + mentinerea suspansului. Pana spre finalul filmului, nu-ti dai seama cine sunt atacatorii.
-Fundul actritei din rolul principal

Parit proaste :

-Finalul si mesajul filmului
-Plasarea in Romania si mentionarea faptului ca ”este inspirat dintr-un fapt real”.
-Sanii actritei principale (Nu sunt obsedat si nici un fan al femeilor lipsite de creier, insa in filmele horror actritele din rolurile principale urmeaza stereotipul : femeie de casa care arata extem de bine)

Trebuie sa recunosc – Daca nu as fi fost roman (daca as fi fost un francez sau un american ignorant, de exemplu), filmul mi s-ar fi parut destul de infricosator , si destul de ”clonat” dupa ”The Hills Have Eyes” (originalul sau remake-ul, nu are relevanta).

Inadvertente – In 2002 – Nu se folosea numarul 112 pentru a chema politia, si nici serialul Trazniti in Nato nu aparuse inca. (Sunt si astfel de pasaje in film)

Nu iau apararea unui oras jegos precum Bucurestiul (desi in ultima vreme s-a maicuratat) populat de niste oameni nesimtiti prin indiferenta, insa in ultima vreme suntem din ce in ce mai des calcati in picioare. De ce sa nu vedem si partea buna a lucrurilor ? Jegos cum e, Bucurestiul ofera totusi niste posibilitati si are destule lucruri ce merita vazute. La fel si Snagovul !

P.S : Nu e prima tentativa francezilor de a ne calca in picioare – ”Eterna si Fascinanta Romanie” va spune ceva ?

17 comentarii »

  1. De curiozitate m-am uitat pe imdb si am citit cateva comentarii.
    http://www.imdb.com/title/tt0465203/usercomments?start=0
    Who cares!… e concluzia finala…este aruncat un val negru peste o tara? Si ce-i cu asta? Doar nimeni n-a auzit de ea!

    Comentariu de gratiela — ianuarie 26, 2007 @ 7:49 am | Răspunde

  2. Hmm…nu mi se pare nimic ciudat, e o chestie normala ( sa fim calcati in picioare ). Oricum, sa va spun o faza tare legata de cum ne-am imbunatatit imaginea in fata francezilor. Anul trecut (eram in clasa a 12-a) am participat la un schimb de experienta cu niste studenti francezi. Acestia au venit in Romania si pareau incantati pana in momentul cand au inceput sa citeasca brosura despre mancarea traditionala romaneasca.Printre zecile de retete de sarmalute, era una si de mici.Francezii erau informati ca romanii dau forma micilor punand carnea in zona axilara( adica la subrat); apoi strang cat pot de tare . Mie personal mi s-a facut rau cand am citit…ma gandesc ce au crezut ei. Cert e ca atunci cand am mers la restaurant nu a comandat nimeni mici.

    Comentariu de Iulia — ianuarie 26, 2007 @ 9:34 am | Răspunde

  3. Snagovul e culcus si pentru Monica si mai proaspata Irina Columbeanu. Hm… oara daca ar vrea Tiriac cel batran sa o ia pe asta mica cand face 18 ani, Iri i-ar sustine dragostea fiicei? Foarte offtopic, dar am citit Jurnalul unui batran nebun de la cotidianul si mi s-a facut greata.

    Comentariu de magda — ianuarie 26, 2007 @ 9:35 am | Răspunde

  4. Dupa ce ca au devenit ciuca batailor de joc a tuturor tarilor civilizate (da, francezii !!) singura lor ocupatie in ultima vreme pare a fi denigrarea tarilor mai putin dezvoltate.

    Comentariu de krossfire — ianuarie 26, 2007 @ 9:36 am | Răspunde

  5. subiectul filmului e rasuflat, iar localizarea lui geografica o jignire. francezii ne-au jignit in repetate randuri, va mai amintiti de titulatura de „tigani” adusa unei nationale glorioase in frunte cu Hagi…
    dar de, ei sunt francezi, mai europeni, mai rafinati, mai intelectualizati decat noi..
    pacat ca oprobiul la care suntem supusi nu declanseaza vreun circuit patriotic in creierele adormite ale alesilor.

    Comentariu de gabriel — ianuarie 26, 2007 @ 8:24 pm | Răspunde

  6. si acum voi vorbi despre acest film in cunostinta de cauza…adik..am dat bani (170 de mii..atentie! cu tot cu reducere pentru studenti) ca sa intru la acest film..care de altfel mi s-a parut o porcarie din mai multe puncte de vedere..nu iese cu nimic din tiparele unui horror obisnuit ( m-am distrat copios anticipand exact scenele din scaunul de la cinematograf 😉 )si plus de asta..da..mai si aduce un prejudiciu Romaniei.. faza finala cu „nu au vrut sa se joace cu noi” mi s-a parut de-a dreptul deplasata. Oricum, daca doriti sa vedeti un horror de la care sa iesiti mandri ca ati anticipat aproape fiecare scena de suspans, vi-l recomand cu caldura!

    Comentariu de alexutza — ianuarie 27, 2007 @ 1:22 pm | Răspunde

  7. scuze ca nu te-am anuntat ca te-am bagat la blogroll.Oricum te-am bagat printre primii.
    Ca sa fiu in ton cu subiectul post-ului,iti marturisesc ca nu l-am citit pentru ca exact la „Ils” o sa ma uit eu in seara asta.Iti las comment dupa ce imi fac si eu o impresie despre film.

    Comentariu de roxanik — ianuarie 27, 2007 @ 6:34 pm | Răspunde

  8. Tocmai am vazut si eu acest film de rahat care strica imaginea Romaniei ! Locuiesc in Paris de patru ani si stiu ca francezii sunt cam ignoranti de ce avem noi in tara noastra dar pana a ajunge a face un film de genul asta…
    Ar trebuie sa isi vada de cazurile lor, mame care `refuza` sarcinile si isi ucid bebelusii si ii conserva in frigider. Groaznic, nu ? trei cazuri au fost relevate vara trecuta !
    Hmmm
    Nu va uitati la acest film de nimic!

    Comentariu de oto — februarie 12, 2007 @ 11:19 pm | Răspunde

  9. filmul nu e cine stie ce,dar recunosc ca mi`a fost frica:D

    Comentariu de dani — octombrie 3, 2007 @ 6:48 pm | Răspunde

  10. A avut partea lui de momente ‘scarry’ dar il distruge finalul…

    Comentariu de krossfire — octombrie 4, 2007 @ 6:55 am | Răspunde

  11. […] ma relaxez si ma uit la un film, si ala cu intermitente, dau peste o tampenie. Intai am dat peste Ils, si acum am […]

    Pingback de Silent Hill - God damn it ! « Kro$$fire’s Blog — noiembrie 21, 2007 @ 8:08 pm | Răspunde

  12. ca întrebare: HOSTEL 1 şi HOSTEL 2 ai vizionat?

    dacă nu, pune-te pe treabă şi după aceea comentează.

    ar fi cazul să ştii că americanii nu au o părere prea bună despre noi, cei din estul europei. ca exemplu:”fucking rusian! fucking romanian!”. vrei să vezi dacă e adevărat. then go, work & travel. o să vezi nisciava discriminare 😀

    măcar o să ai ce povesti pe blog!

    Comentariu de fanitza — noiembrie 22, 2007 @ 2:24 pm | Răspunde

  13. Nu e Solenza ! E Dacia Nova 🙂
    Oricum interesant filmul

    Comentariu de michel125 — noiembrie 23, 2007 @ 9:42 pm | Răspunde

  14. Nu cred ca trebuie sa vedem filmul ca pe o jignire adusa Romaniei !
    Ci poate ca o lectie de viata!

    Comentariu de michel125 — noiembrie 23, 2007 @ 9:50 pm | Răspunde

  15. […] ma relaxez si ma uit la un film, si ala cu intermitente, dau peste o tampenie. Intai am dat peste Ils, si acum am […]

    Pingback de Krossfire’s Blog » Silent Hill - God damn it ! — februarie 5, 2008 @ 8:55 pm | Răspunde

  16. nu mi se pare aiurea.l-am vazut ieri si mi se pare ok.nu sunt adepta genurilor de filme horror dar nu mi se pare k e o ofensa adusa Romaniei:)adik ne-au facut altii de rusine mai mult.

    Comentariu de gossip — ianuarie 28, 2010 @ 5:15 pm | Răspunde

  17. nu va plangeti ca francezii nu ne inghit,ca sunt spalati pe creier.eu locuiesc de 6 ani in franta si am ajuns sa-i cunosc destul de bine.si ei au pacatosii lor care fac mai multe porcarii si mai teribile decat romanii numai ca massmedia nu le publica pt a pastra imaginea.

    Comentariu de ciulin george — martie 13, 2016 @ 6:20 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.