Kro$$fire’s Blog

Decembrie 11, 2007

Igor Cobileanski – Scurt metrajul moldovenesc

Filed under: Filme — krossfire @ 1:11 pm
Tags: , , , , , , , ,

Probabil ati urmarit cu totii anul trecut un scurtmetraj care s-a propagat pe Internet cu viteza YouTube-ului, scurtmetraj intitulat ”Cand se stinge lumina”. Umorul bizar, de situatie, umor de inspiratie ruseasca dar mulat pe mentalitatea tipic romaneasca, a adus repede filmuletul la rang de ”viral”.

Igor Cobileanski, regizorul acelor scurt metraje a mai avut cateva creatii de gen. Stilul si executia mi se par reprezentative pentru filmul est european independent. Detalii despre progresul si despre mini filmele lui Cobileanski puteti gasi pe blogul personal.

M-am decis sa postez si creatiile acestui interesant regizor de peste Prut :

1.Sasha , Grisha si Ion – Filmuletul ne-a fost prezentat recent la un eveniment FJSC. Ilustreaza bine ideea de ”treaba romaneasca”.

2.Plictis si inspiratie – Pentru ca romanul s-a nascut poet. [Sugestie : Urmariti traducerea in engleza pentru poeziile de final]

3.Cand se stinge lumina – E deja un clasic al YouTube-ului. Aici varianta cu subtitrare in engleza.

Pe final, un film care nu-i apartine lui Cobileanski dar este facut in acelasi spirit. Casa de productie este tot Moldova Film. Aici umorul este mult mai putin subtil si mai bazat pe situatie insa este destul de relaxant scurtmetrajul.

4.Vanatoarea


P.S : Personal filmuletele imi amintesc de cateva perle ale cinematografiei romanesti a anilor 70′ gen ”Operatiunea Monstrul”.

15 comentarii »

  1. În Saşa Grişa şi Ion este vorba de „treabă rusească”. Ei sunt atât de isteţi🙂

    Comentariu de Lucian Vasile — Decembrie 11, 2007 @ 1:53 pm | Răspunde

  2. Pentru ca n-ai vreun email de contact pe blog si pentru ca lumea ma intreaba amuzata cine esti, las cateva randuri (ca evident asta nu-i un comment, nici macar abstract la ce ai postat tu aici) in ideea ca lasi „vreo amprenta” si te localizez.

    Comentariu de T3un1 — Decembrie 11, 2007 @ 9:30 pm | Răspunde

  3. Cand am sa am si eu net am sa ma uit… Acuma nu am net, am Zapp😀 (NU zapp broadband). Primul l-am vazut, e tare. As zice mai mult „treaba sovietica cu influente latine”😀 (cacofonia e accidentala si numai un cretin ar pune sau spune virgula).

    Comentariu de Constantin — Decembrie 11, 2007 @ 10:41 pm | Răspunde

  4. Is tari de tot astea, mie becul imi place cel mai tare. Daca n-ar fi tragice in substraturi, as rade. De fapt, oricum am ras la ele.

    Comentariu de cropcircles — Decembrie 12, 2007 @ 6:58 am | Răspunde

  5. T3un1 – Nu mai bine scriai direct la categoria ”Oana Tonca” ? Nu de alta, dar ti-am citit si alte opere cu exceptia ziarului ”Libertatea”. Lipsa oricarui talent de jurnalist mi-a fost confirmata de expresia ”n-am lasat nicio amprenta”. Am chiar doua e-mailuri pe blog…ma puteai gasi pe forumuri de programare, muzica si chiar literatura. Dar nu-i asa, nu e bine sa cautam, ca poate se descopera plagiatul…

    And by the way : Lumea = Editorul care ti-a oferit colaborarea intr-un mod dubios ?

    Comentariu de krossfire — Decembrie 12, 2007 @ 10:20 am | Răspunde

  6. Vezi cum le stii si le intelegi tu pe toate?
    Si da, lumea mea se construieste in jurul editorului care mi-a oferit intr-un mod dubios colaborarea. Ar putea sa fie altfel, oare?
    Sper macar sa ai putin simtul umorului. Daca nu, mai astept un raspuns putin acid.

    Comentariu de Tzuni — Decembrie 12, 2007 @ 12:40 pm | Răspunde

  7. Ok, o sa-ti dau un raspuns mai putin acid. Ma asteptam la o serie de replici gen ”Mircea Badea” pe care le-am mai primit si cand am sesizat alte devieri de la subiect ale unor jurnalisti\moderatori.

    Comentariu de krossfire — Decembrie 12, 2007 @ 1:14 pm | Răspunde

  8. kross, vezi ca nu merge link-ul catre blogul lui Igor Cobileanski

    Comentariu de Mahtan Elendil — Decembrie 12, 2007 @ 1:30 pm | Răspunde

  9. Ai dreptate…bagasem doua http-uri…merci🙂

    Comentariu de krossfire — Decembrie 12, 2007 @ 1:38 pm | Răspunde

  10. respectele mele vlad! btw…stii, mai toate persoanele pe care le cunosc stiu de „vlad, micul geniu”😀 ….

    Comentariu de raluca — Decembrie 12, 2007 @ 4:37 pm | Răspunde

  11. Hai mai :P…

    Comentariu de krossfire — Decembrie 12, 2007 @ 5:33 pm | Răspunde

  12. Cel mai mult mi-a plăcut cel cu poeziile.

    Comentariu de Stelian-Mihai Grădinariu — Decembrie 12, 2007 @ 7:18 pm | Răspunde

  13. […] -Igor Cobileanski – scurt metrajul moldovenesc : Daca nu stiti cine e Igor, bagati repede un ochi aici […]

    Pingback de Best of Krossfire - 6th Edition « Kro$$fire’s Blog — Ianuarie 7, 2008 @ 8:06 pm | Răspunde

  14. […] -Igor Cobileanski – scurt metrajul moldovenesc : Daca nu stiti cine e Igor, bagati repede un ochi aici […]

    Pingback de Krossfire’s Blog » Best of Krossfire - 6th Edition — Ianuarie 20, 2008 @ 11:17 pm | Răspunde

  15. Foarte bune toate, imi plac la nebunie, le-am vazut de zeci de ori pe toate. Cel mai mult imi place Sasha, Grisa si Ion, e genial scurt metrajul ala…

    Comentariu de scurt metraje — Noiembrie 29, 2008 @ 4:14 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

