Kro$$fire’s Blog

Octombrie 27, 2007

Sfantul Matiz, protectorul Bucurestiului…

Filed under: Diverse,Social, Cultural, Politic — krossfire @ 1:31 pm
Tags: ,

POSTUL DE FATA ERA O CRITICA LA ADRESA UNEI MENTALITATI, NU A UNEI MASINI. MA SIMT NEVOIT SA-L INCHID DATORITA IZVORULUI NESECAT DE PROSTI CARE UNEORI IMI MAI STROPESTE BLOGUL.

Stiu, am promis un articol insa nu pot sa-mi refuz acest rant, pur si simplu nu pot. Sfantul Dumitru, asa zisul protector al Bucurestiului nu mai poate face nimic in acest moment pentru un oras care se inchina sfantului Matiz.

De ce sfantul Matiz ? Pentru ca preotii lui, masinutele din trafic care misuna pe kilometri de beton, sunt peste tot. Nicaieri in provincie (inclusiv Craiova) nu am vazut atatea Matizuri cate mi-a fost dat sa vad in Bucuresti : zeci si sute de Matizuri la intersectii. E indeajuns sa scoti capul pe geam si pac, un Matiz!

Nu zic ca e ceva rau in asta, insa cel mai bine se vede contrastul din alaturarea Matiz\Tico si 2-3 SUV-uri care ocupa 40% din spatiile de parcare din Bucuresti, desi apartin unui maxim de 1% din populatie.

Pana la urma, apare intrebarea logica : ce are asta cu bietele masini si cu bucurestenii ? Nu am absolut nimic cu masinile in sine…ca de obicei, pe oameni am boala.
Concepute ca o urmare la modelul Tico (se numeau chiar Tico 2 in prima faza) masinutele Daewoo au avut partea lor de inovatie la momentul respectiv. Erau mici, ieftine si se potriveau noii clase ”city car”.  Ba mai mult, ele  au cam inventat clasa. Pana la arestarea directorului Daewoo, cand trustul era inca foarte puternic, Matizurile s-au vandut intr-o veselie. Preluate ulterior de Chevrolet si alte branduri, Matizurile se vand si astazi. Matizul original (fabricat doar in Romania si Khazastan dupa decesul Daewoo Automobiles) nu este o masina competitiva, dar e o masina ”simpatica”. Are un motor slabut (L3 pe benzina, la 48CP), stabilitate nu foarte mare (garda mare la sol si roti subtirele) si nici cu siguranta nu se omoara (pasagerii din spate mai merg). Cu toate acestea vehiculul este de preferat Daciilor mai vechi, Tico-urilor si altor masini low-budget. Este spatios, usurel de parcat si nu-ti va creea probleme (desi izolarea lasa de dorit).

matiz.jpg

(The evil froggy)

Problema cu bucurestenii este ca multi au sarit in Matiz din dorinta de a avea o masina, nu pentru ca le-ar fi trebuit. Intre 5300 si 7000 euro noua si variind intre 2000 si 4000 la second, Matizul este o alegere foarte ok pentru distante mici. Daca insa aceasta nevoie nu exista si vrei masina ”sa fie”, apare si problema. Curbe luate in viteza, parcari aiurea si injuraturi.

Repet : Nicaieri nu am vazut atatea Matizuri ca in Bucuresti. Parcarile si strazile par a fi pline….broscoiul viu colorat te pandeste de peste tot. Intersectii blocate de doamne la volanul Matizurilor (care in general vorbesc la celular), familii inghesuite in Matiz si plecate la supermarketul de dupa colt…Matiz, Matiz, Matiz. Ma intreb sincer: oare cati oameni exista care iubesc intr-adevar masina asta si cati au luat-o in virtutea unui val de reduceri?

In conditiile in care Daewoo Romania a cam falimentat de la inceputul anului trecut (fabrica piese si vand ce au in stoc pana se decide legalitatea licitatiei Ford) exista inca oameni care cumpara Daewoo Matiz nou. Cu un consum destul de mare (7.5l urban !) si fara dotari suplimentare de siguranta, Matizul nu pare a fi recomandat drept o masina de familie. Si totusi este…de oras, familie, calatorii in afara : Matiz, un sfant care nu se lasa ! Faptul ca au murit atat de putini oameni in accidente cu Matizuri (fata de Peru, unde Ticourile si Matizurile vandute la falimentul Daewoo au facut mult mai multe victime) arata ca Bucurestiul este intr-adevar protejat de un sfant.

Repet : Nu am nimic cu masina in sine sau cu soferii insa iresponsabilitatea celor care cumpara aceste masini si care nu le conduc sau care blocheaza cu ele intersectiile ma irita…

P.S : Daca articolul de fata, de care si mie imi e putin rusine, nu va place, va invit sa cititi o recenzie de carte scrisa pe fuga.

22 comentarii

  1. da` bine… sa stii ca mie imi cumpara mama matiz dupa ce iau carnetu`😡

    Comentariu de copchilulkoma — Octombrie 27, 2007 @ 3:47 pm

  2. Cum nu esti bucuresteanca, zic eu..Dumnezeu sa te ajute.

    Si eu iau in curand carnetul..sau ma rog, dau examenul insa prefer sa muncesc, strang..etc…si sa-mi iau o masina, chiar la second. Accent pe ”masina” !

    Comentariu de krossfire — Octombrie 27, 2007 @ 3:54 pm

  3. Decât monştrii ca Hammer sau Touareg, mai bine un micuţ Matiz. Fără el şi Tico, ar fi şi mai nasoală circulaţia în capitală.

    PS: te rog şterge comentariul meu de mai înainte. (cel semnat de Enki)

    Comentariu de lucianv — Octombrie 27, 2007 @ 7:34 pm

  4. Tuoareg e monstru ? Nuuuuu…

    Sunt doi monstrii de la Mitsubishi si Ssangyong care sunt cat doua matizuri.

    Comentariu de krossfire — Octombrie 27, 2007 @ 7:35 pm

  5. :))… E adevarat domle’! Unde te uiti Matiz: iesi la un cico, vine prietenul cu Matizu; pleci la peste, mergi cu unchiul cu Matizul; te grabesti sa nu intarzii la seminar miercuri dimineata, una cu Matizu’ blocheaza linia de tramvai. Plus ca Matiz are cea mai proasta protectie pentru sofer si pasager dreapta- in caz de accident frontal motorul masinii e cel care te omoara , nu impactul in sine.

    Comentariu de optimusprimus — Octombrie 27, 2007 @ 7:43 pm

  6. la Roma e plin de Smart-uri. fiecare capitala cu specificul ei

    Comentariu de baghy — Octombrie 27, 2007 @ 8:48 pm

  7. Baghy : Marca Smart apartine de Daymler AG, producatorii Mercedes. Cel mai vechi Smart are 4 stelute la NCAP si siguranta foarte mare pentru sofer. Cele noi au maxim pentru siguranta soferului si pasagerului din dreapta.

    Smart vrea sa lanseze si un mini SUV – Smart Formore : http://static.paultan.org/SmartForMore01.jpg (consuma putin)

    Preturile sunt mari, dar Smartul e o masinuta foarte capabila la fel ca si Cooperul celor de la BMW😉

    Comentariu de krossfire — Octombrie 28, 2007 @ 8:14 am

  8. mai nene Kross, lumea n-are bani de siguranta. D’aia sunt atatea matizuri.

    Comentariu de cropcircles — Octombrie 28, 2007 @ 9:00 am

  9. Te-ar linisti sa stii ca in cazul unei coliziuni frontale, o Dacie Solenza sau un Logan face fata muuult mai bine decat un Matiz ? (Si consumul nu e deloc departe)

    Comentariu de krossfire — Octombrie 28, 2007 @ 9:02 am

  10. beleaua este ca reclama matizului zicea cam asa: matiz, micul gigant si in plus campania in care tico se strecura printre masinile altora face ca matizistii sa fie acolo in sinea lor niste bengosi. oricum masinile astea nu sint masini, sint caricaturi, inclusiv smarturile. o masina cit de cit mai adevarata porneste de la dimensiunile unui C4 sau golf sau focus sau solenza, restul sint dejectiile capitalismului in ce are el mai rau, acoperirea targhetului cu prosti. daca mie mi-ar oferi cineva o asemenea gargarita ca masina de serviciu as refuza cit as putea de nepoliticos.

    Comentariu de nenea cosmos — Octombrie 28, 2007 @ 11:36 am

  11. True, so true..

    Comentariu de krossfire — Octombrie 28, 2007 @ 12:03 pm

  12. cineva a zis ca Hummerul e monstru..:((…recunosc cam mare pt europa…dar e vis..:P..si Smartul o fi el masina buna dar dupa mine e incoerent in prestatie si stabilitate desi casa mercedes pun mun accent pe securitate…mult mai buna o mini si sincera sa fiu si mult mai estetica..:P….mai ales o cooper s…:D
    gata nu mai comentez..:P..maine citesc si celelalte posturi…asa cateva pe zi…;)

    Comentariu de vaduvaneagra — Noiembrie 9, 2007 @ 10:54 am

  13. Tataie, nu este chiar asa. Frate-meu are un Matiz luat de vreo 6 ani, a prins o oferta in rate cu 4,000 sau 4,300 de euro, chilipir.

    Consumul nu e nici pe departe cat zici matale, dimpotriva. Si o foloseste zilnic, in Bucuresti.

    Matiz-ul „original” (model 1998/2000), nu cacatul asta de Spark (model 2005), are un scor acceptabil de 3 stele la EuroNCAP:
    http://www.euroncap.com/tests/daewoo_matiz_2000/65.aspx

    Sigur, soferul este cam afectat.

    Sigur, Spark este un regres, are numai 2 stele jumate:
    http://www.euroncap.com/tests/chevrolet_matiz_2005/233.aspx

    Sigur, regresul este regula de baza la Daewoo/Chevrolet mai nou:
    http://beranger.org/index.php?article=1369

    Te ajuta sa stii ca, desi soferul iese mult mai bine din accident, Dacia Logan si Fiat Panda au tot numai 3 stele?
    http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
    http://www.euroncap.com/tests/fiat_panda_2004/198.aspx

    Ba chiar la Fiat Panda soferul e mai intreg decat la Logan…

    Comentariu de beranger — Noiembrie 14, 2007 @ 10:49 am

  14. Depinde de versiunea de Matiz. Aparusera la un timp niste variatii pe tema…unul cu un lifting facial si altul cu un ”Executive”.

    Consumul ala e scris in fisa tehnica. Depinded si de cat mergi intravilan si cat extravilan.

    La un impact frontal Loganul te protejeaza mult mai bine.

    Comentariu de krossfire — Noiembrie 14, 2007 @ 5:53 pm

  15. Eram la Plaza in parcare duminica la 19..ora criminala chiar si pentru parcarea aia pe 3 niveluri.. dupa ce m-am plimbat jumatate de ora sa gasesc un loc.. parchez..ma dau jos si vad un tip cu un Matiz..care voia sa parcheze pe o jumatate de loc (ramas intre doua Audi-uri puse prost).. Nu are loc, unde vrea sa intre?!!! (primul gand).. Uite domne c-a intrat.. Si eu as vrea sa vad Bucurestiul plin de buburuze de la VW (varianta mult mai ieftina la Smart..).. dar intre 20mii si 5mii..este o diferenta.. iar Bucurestiul nu e Roma.. aici nu admiri peisajul pe geam.. aici esti atent la nesimtitii care nu dau prioritate..

    Comentariu de Matz — Noiembrie 19, 2007 @ 8:31 pm

  16. Cred ca romanii sunt obsedati de masini mari si vor sa epateze prin opulenta. In general, incearca sa mascheze acest lucru afirmand ca-i intereseaza siguranta in trafic si din cauza asta vor o masina mare (preferabil SUV). Adevarul este ca soferii cu masini mari si/sau puternice vor produce cele mai multe accidente, deoarece conduc agresiv si imprudent.

    Matiz-ul e o masina mica, nepoluanta (consuma mai putin decat un logan), iar oamenii care si-l cumpara nu cred ca au nevoie de mai mult de 48 de CP. Bineinteles, o alta obsesie a romanului este sa aiba cat mai multi cai putere pe motor, desi in Bucuresti mai mult se sta decat se merge, iar drumurile din tara sunt prea proaste ca sa merite riscul de a conduce cu viteza.

    In fine, dovada suprema a faptului ca Matiz-ul a fost un succes mondial este tocmai faptul ca este extrem de bine vandut in Romania. Chiar dupa ce s-a intrerupt vanzarea sa, lumea continua sa-si cumpere Chevrolet Spark (a.k.a Matiz 2).

    Comentariu de Mordax — Decembrie 14, 2007 @ 11:40 am

  17. Eu nu sunt obsedat de cai putere si de altele insa vreau o putere decenta la motor (avand in vedere ca voi conduce mult in afara Bucurestiului si a oraselor in general) si mai ales vreau SIGURANTA !

    Comentariu de krossfire — Decembrie 14, 2007 @ 12:14 pm

  18. La sfarsitul lunii iulie am cumparat un daewoo matiz, o masina mica, pentru oras, cu consum mic ca doar asa scrie in cartea tehnica, nu?
    Numai ca „micul gigant” isi merita pe deplin numele credeti-ma! Este mic si consuma 12,5 % Asa cum de fapt ar trebui sa scrie in cartea tehnica.
    De ce spun asta? Pentru ca am fost cu masina la reprezentanta sa ma plang si m-au facut „soferita proasta” () nu stii doamna sa conduci depinde de stilul de conducere ) ceea ce nu am acceptat informandu-i ca mai am un VW Golf acasa si pe care conduc exact la fel si acela ,deci in exact aceleasi conditii consuma 6% ! Stiti care a fost reactia mecanicilor? Sa se scandalizeze ce mult consuma VW Golf.
    Dupa diverse programari si amanari mi s-a dat un termen: vom rezolva totul la revizia de 1000 de km. Cum mai am probleme si la recipientul pentru lichidul de parbriz (curge cand incerc sa pun lichid) si si acest lucru se rezolva tot la revizia de 1000 de km am asteptat cu multa nerabdare minunea de la revizia de 1000 de Km!
    Cand colo, surpriza abia acum vine: revizia de 1000 de km e „doar vizuala” si asta daca insisti sa binevoiasca sa iasa afara din sediu. Ok! Am rezolvat si aceasta mica problema „momindu-i ” cu rezervorul pentru lichidul de parbriz (pentru ca era destul de frig afara si mi-au facut actele in urmatoarea ordine: prima data am semnat un formular „asa se face” apoi am dat ghidul de service din care mi-au rupt partea cu revizia de 1 000 de km a bifat ce era de bifat si mi-a spus ” la revedere!’).
    Am ajuns in sfarsit in hala! Incerc sa spun de consum! Oful meu mare! Mi se repeta ca sunt o soferita proasta, repet povestea sa o stie toti cu VW Golf-ul iar reactia este de data asta alta ” asa va consuma pana la 10 000 km pentru ca e noua si toate sunt stranse pe ea trebuie sa-si mai dea drumul” . M-am ingrozit normal si nici nu mi-a mai pasat ce mi-a facut la rezervorul pentru lichidul de parbriz (i-au scos capatul si l-au lipit cu un adeziv „bun care tine bine” dar sa nu prea alimentez des, daca mai curge mai veniti ca de nu tine poate chiar o sa ne uitam la el ca masina e noua si se vede ingrijita nu e indoita caroseria ca sa zici ca nu era din fabrica veniti ca mai vedem de el).
    Unde se intampla toate acestea ?
    La service-ul din Sibiu str. N. Teclu nr. 5 condus cu maiestrie de dl Mihai Costinean care este in tema cu problema mea, iar unele citari ii apartin.

    Comentariu de pitica — Decembrie 23, 2007 @ 6:28 am

  19. Aoleu…pai asa imi deschid si eu service de masini. Repar totul cu sarma, chit si cuie si ii fac pe toti clientii prosti, ca nu stiu ca ”e toate stranse pe masini”.

    Comentariu de krossfire — Decembrie 23, 2007 @ 6:48 am

  20. cu 8 luni in urma mi-am cumparat matiz,dezamagire totala,la service lucreaza numai incompetenti,dupa 8 luni zilele trecute m-am dus in service in craiova ,de fapt am chemat platforma ,angajatii au aparut cu un tico.bateria era 0,le-am spus ca toata luna decembrie am pornit-impinsa ,au zis ca nu stiiu sa folosesc masina si ca am lasat farurile aprinse,mi-au schimbat bateria pe garantie pe motivul ca sunt „fata”.cand sa ridic masina din service apare si omul de la garantii conducand masina mea ,si ne invita frumusel pe mine si sotul meu sa sarim in masina iar la poarta ne anunta ca o sa conduca el pt ca trebuie sa ajunga undeva in centru.au trecut 5 zile cu noua baterie iar azi de dimineata surpriza masina nu are curent deloc,nica macar claxonul nu merge,domnii mecanici „au verificat si nu fura curent”ca sa-l citez pe seful lor.sa va spun ca am fost in service-ul de la fabrica .probabil o sa incerc la protectia consumatoruli.
    nu cumparati matizuri,pentru cum stiu sa-si trateze clientii au data faliment.

    Comentariu de felicia_dasoveanu — Ianuarie 12, 2008 @ 9:49 pm

  21. De fapt au dat faliment pentru teapa pe care a tras-o guvernului coreean propietarul Daewoo. Vindeau multe masini…garantii mici, produse ieftine.

    Comentariu de krossfire — Ianuarie 12, 2008 @ 9:52 pm

  22. […] -Sfantul Matiz, protectorul Bucurestiului : Despre micul demon care ne paste in intersectie. […]

    Pingback de Krossfire’s Blog » Best of Krossfire - 6th Edition — Ianuarie 20, 2008 @ 9:28 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: