Kro$$fire’s Blog

August 4, 2007

Paintball 2.0 [Digital Paint]

Filed under: Software, Hardware, Digital, Online — krossfire @ 9:44 am
Tags: ,

Nu am mai facut eu recenzii de joculete de la Magefight , daca nu ma insel. Din plictiseala si la sugestia lui TiSi am cautat un FPS (First Person Shooter) online care sa manance putine resurse si care sa se poata juca fara prea mari presiuni asupra retelei. Se pare ca l-am gasit, sau mai bine zis l-a gasit. Joculetul se numeste Paintball 2.0, este facut de Digital Paint si promite foarte mult.

Inainte sa purcedeti in a va macelari adversarii fictivi sau reali, cred ca ar fi cazul sa dau cateva detalii despre joc. In primul rand marimea si cerintele : installerul are in jur de 23 de MB si cerintele se situeaza pe undeva pe la cerintele unui Quake 2 in full OpenGL, adica un procesor de 533Mhz , 128mb Ram si o placa video de minim 16Mb ar trebui sa fie mai mult decat suficiente ! Engine-ul este o conversie totala de Quake 2 si imi aduce puternic aminte de Counterstrike (which is bad) insa merge repede, iar modelele si reflexiile sunt chiar detaliate. De remarcat si faptul ca exista si o portare Linux functionala.

La capitolul probleme, in afara faptului ca versiunea este un Alpha foarte dezvoltat as mai aminti si unele probleme de tintire uneori. Pe langa asta, marimea jocului si cerintele il recomanda. Din cate observati, nu am vorbit inca despre gameplay.

Gameplay-ul il face pe domnul Paintball 2.0 sa se evidentieze. Mentionez din start ca daca nu intentionati sa jucati in multiplayer, ati putea alege un alt joc pentru ca pe moment asta este modul principal al jocului. In primul rand ati putea fi socati sa aflati ca nu sunt prea multe arme pentru un FPS, existand in jur de opt daca nu ma insel. Pe de alta parte, se pot schimba la orice arma : teava (brass – cea mai slaba teava, mai buna decat cea din stoc totusi\ steel – cea mai buna, acuratete mare) , butoiul de CO2 (care da presiune bilelor) si stocul de bile de paintball. Fiind totusi un simulator de Paintball, o singura stropire de la o bila de paintball sau de la o grenada sunt de ajuns pentru a fi eliminat. Daca esti eliminat, stai pe bara in jur de 30 de secunde si observi (ar fi un minut maxim, dar depinde de cat de repede se termina jocul) pana la revenire. De remarcat ca pe anumite harti, in loc de a observa jocul dupa eliminare, veti fi transportati intr-o harta de tip ”purgatoriu” unde va puteti impusca in voie (nu se puncteaza) pana la reinceperea oficiala a reprizei. Modurile de joc sunt similare cu cele din Unreal Tournament, modul Siege fiind un capture The Flag modificat. Exista si boti insa nu sunt foarte inteligenti (inca in stadiu alfa, si ei). Reactioneaza totusi ok pe cateva harti (Castle Siege de exemplu) si sunt ok pentru deathmatch insa nu sunt deloc inteligenti.

De remarcat si faptul ca pot juca in acelasi timp patru echipe diferite (destul de rar) si faptul ca jocul ruleaza foarte ok si in windowed mode, astfel ca il puteti rula in 800×600 sau 640×480 si in pauzele de eliminare puteti face altceva fara probleme. Nu consuma prea mult RAM, deci aveti incredere.

Cele doua tipuri de grenade (paint si smoke, nu puteti lua decat una singura la un moment dat) nu ar trebui sa fie nefamiliare celor obsinuiti cu CS, insa ideea cu schimbatul tevilor si limitarea la o singura arma la un timp ar putea sa induca in eroare si la fel si tastele aferente acestor actiuni. In mare ar trebui sa stiti ca pentru a avea mai multe bile de paintball, trebuie aruncat incarcatorul curent (drop hopper) si luat altul. Tasta de reload nu este pentru bile ci pentru tubuletul de dioxid de carbon, care da presiune armei. Cu cat mai mare este tubuletul (il puteti arunca mereu pe cel curent sau schimba) cu atat veti putea trage mai mult. Faptul ca nu puteti lua mai mult de o singura arma pune mare accent pe atributele auxiliare acesteia. Si tubul armei (barrel) este foarte important, cel de otel fiind cel mai bun. Este ideal sa aveti butoanele de aruncare a armei curente si a tubului curent la indemana. Chiar si asa, interfata jocului poate deveni putin iritanta la inceput, astfel ca m-am decis sa explic bara de HUD a jocului, pentru viitorii jucatori. Screenshoturile au fost micsorate iar calitatea nu este fenomenala.

p1.jpg
(click pe imagine)

p2.jpg
(Un screenshot just for fun)

Pe scurt :

Pros
+ marime mica a installerului , hartile noi se downloadeaza automat
+ grafica functionala, gameplay inovativ in cateva puncte
+suporta pana la 4 echipe in acelasi timp
+oricine poate face un server si optiunile de configurare sunt mult peste cele ale FPS-urilor comerciale !
+nu consuma mult timp, spatiu si resurse : se poate juca si fara fullscreen
+relaxant – nu creeaza dependenta (cred, eu nu prea mai sunt fan de mult al jocurilor pe PC, chit ca mi-ar placea sa ma implic in design)
+efecte audio destul de funny, unele variaza cu harta (sampleuri din Family Guy si South Park)
+este cross-platform astfel ca poti juca cu vecinii linuxisti
+hartile urmatoare se voteaza si la fel si administratorul de joc (nu exista useri atotputernici)
+a recunoscut mouse-ul meu cu 5 butoane

Cons

-grafica este uneori iritanta
-nu se invata foarte usor fara ajutor (articolul va servi si pe post de tutorial)
-ceva mici probleme la tintire
-datorita tubului de bile de paintball, armele sunt foarte asemanatoare si unele trebuie invatate dupa denumiri (nu sunt afisate cu denumirea pe niciunde, deci atentie la frag-uri si la momentele cand ridicati arma). Va recomand autococker, spider si tracer (teava gigantica)
-anumite harti se downloadeaza greu si asta enerveaza (raman pe hard ulterior)
-daca nu joci cu prieteni, ai putea da de multi idioti => frustrant
-jocul este inca in alfa, botii sunt imbecili si mai exista buguri (precum respawn aiurea uneori)
-nu se prea poate juca in single in special datorita lipsei unui mod si a botilor plictisitori in caz de simulare.
-uneori timpii de respawn sunt diferiti (nu ca durata ci ca start al contorizarii) astfel ca anumiti jucatori pot avea avansuri de pana la 2-3 secunde !

La inceputul jocului sunteti intrebati daca vreti sa asociati userul unui cont. Daca dati cancel puteti juca sub orice nume, insa daca vreti sa va inregistrati nick-ul (pentru a nu mai putea fi folosit de altcineva) puteti sa crutati 2 minute si sa mergeti pe site-ul indicat. Eu asa am facut. Noi mai jucam uneori pe QeHs, un server public (initial pornit de un clan). Tot krossfire sunt si acolo.

Alte lucruri ciudatele : Hartile mai mari se downloadeaza greu, rabdare. Pe o conexiune minima de RDS (adica pana in 128 kbps) nu ar trebui sa aveti probleme insa niciodata nu strica o viteza mai mare.

-Pagina de download a jocului
-Questions and Answers (va recomand, chiar daca par simpliste intrebarile)

Puteti downloada si niste map pack-uri, daca nu va place sa asteptati. Ele se gasesc tot pe pagina de Download a jocului. Cel mai mic si util este acesta.

Cum cerintele nu sunt mari si se pot organiza campionate, facem o cupa a bloggerilor (si a prietenilor de bloggeri ) la Paintball ?

P.S : Asta nu e chiar un articol asteptat , asa ca mai bine il cititi pe anteriorul care este mult mai interesant si are un scop mult mai nobil.

Anunțuri

2 comentarii »

  1. Haide mai, domnule Krossfire, ceva pentru muieri nu mai scrii? Ca mie nu-mi plac jocurile. Hai te rog. Sarumana.

    Comentariu de cropcircles — August 4, 2007 @ 6:37 pm | Răspunde

  2. Gata, next one…cu dedicatie :”)

    Comentariu de krossfire — August 4, 2007 @ 6:41 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: