Kro$$fire’s Blog

August 1, 2007

Sugestii si Reclamatii

Filed under: Diverse — krossfire @ 6:48 pm

Chiar ma gandeam eu ca pagina de Sugestii si Reclamatii e cam golasa. Numai bine ca m-a prins un spammer sau poate un bot de advertising la modul cel mai inteligent posibil. Ia uitati ce comentariu am primit eu, pe pagina de Sugestii si Reclamatii :

sugestii.jpg
(click pe imagine)

”Domnul” respectiv imi spune ca l-a impresionat foarte mult articolul meu (adica cele doua randuri cu ”aici puteti posta sugestiile voastre”) si ca il va recomanda si prietenilor sai ! Pai e clar, daca numai pe pagina de sugestii am astfel de reactii, cine stie ce comentarii o sa apara la pagina ”Despre Mine”.. Parca si vad ”Am avut orgasm citind postul dumneavoastra. Il voi recomanda si prietenelor mele de la http://www.fetitenespalate.ro”.

P.S : Feriti-va de spam-ul de la rompedia. Merge din blogroll in blogroll ! 

8 comentarii »

  1. Devine din ce in ce mai a dracu’ sa te feresti de robotii de spam.

    Intr-o vreme aveau hibe logice si puneau zeci – sute de link-uri. Nimic ce un eregi() si un count() de PHP nu putea descoperi si, implicit bloca.

    Am studiat in ultima vreme modul de actionare a spam botilor pentru ca mi s-a atacat un portal important.
    Cel mai bun mod, pana acum documentat, pare sa fie un CAPTCHA (imagine cu text distorsionat) foarte avansat. Prin foarte avansat ma refer la: background-uri multicolore cu blend, caractere distorsionate de dimensiuni / rotatie / culori / font diferite si padding variabil intre caractere.

    Pe webdesignbox am vazut un tutorial complex in care inveti cum sa-ti faci propriul CAPTCA in PHP (http://www.webdesignbox.ro/TUTORIAL-Cum-sa-ti-faci-propriul-CAPTCHA)

    Aceasta e solutia internationala si posibil cea mai eficienta. Solutia lenesului este campul suplimentar in formularul de comments in care soliciti raspunsul la o intrebare simpla (1+4 = ). Desi pune bete in roate unor boti de spam, cineva care iti targeteaza special blogul poate dezvolta un script personalizat care iti completeaza automat campul cu raspunsul corect (preprogramat) sau decodeaza linia dinaintea input-ului pentru a determina daca e matematica, pentru a o calcula manual.

    Desi enervant pentru vizitatorii constanti, CAPTCHA este cea mai sigura solutie anti spam pe comentarii. Tehnologia cuplata cu putin bun simt (common-sence) poate da rezultate bune in ceea ce priveste usabilitatea. Desi implica mai multa munca, logezi IP-ul vizitatorului si numarul de introduceri gresite / corecte de cod din CAPTCHA. Asta iti ofera o formula simpla care foloseste raportul si IP-ul pentru a nu mai solicita validarea pe viitor (trusted user) sau pentru a reactiva CAPTCHA in caz ca descoperi IP-ul ca spameaza. Mai nou robotii de spam trec prin mai multe PROXY-uri si isi mascheaza eficient IP-urile. Acelasi robot loveste de pe IP-uri diferite care se schimba in mod constant.

    E o lupta constanta, dar fara munca nu ai cum sa eviti robotii de spam la nesfarsit. Chiar si Akismet de pe WordPress are hibele sale.

    Phew, iar am comentat cat pentru un post.

    Comentariu de tsk — August 2, 2007 @ 5:58 am | Răspunde

  2. Hiba de Akismet: am lasat un comment ceva mai lung pe alt blog si am fost catalogat automat drept spammer de catre akismet. Mi-au trebuit cateva zile de stat in sandbox si niste mailuri catre suportul de la WP pentru a scapa. In zilele respective, toate comment-urile mediate de akismet mi-au fost refuzate pe bloguri.

    E probabil echivalentul pozitiei de persona non gratta pe Internet cand nu poti comenta pe blogurile preferate.

    Comentariu de tsk — August 2, 2007 @ 6:02 am | Răspunde

  3. Lasa-l, ca e un comment interesant. Poti face un post detaliat la tine, ne va ajuta in ”Lupta Sfanta” 😀

    Comentariu de krossfire — August 2, 2007 @ 6:12 am | Răspunde

  4. Prevăd că vin vremuri în care o să ne ferim din ce în ce mai greu de tâmpeniile astea.
    Eh…fiecare distracţie cu problemele ei 🙂

    Comentariu de DeMaio — August 2, 2007 @ 6:45 am | Răspunde

  5. manelelagreu Says:
    July 27th, 2007 at 12:28 pm edit

    http://www.manelelagreu.wordpress.com

    😀 😀 😀

    Comentariu de Ioana Sima — August 2, 2007 @ 8:37 am | Răspunde

  6. Multumesc de incurajare, Kross.

    Acum lucrez la o platforma proprie baza de PHP care va include, la un punct, si protectie CAPTCHA din partea front-end-ului.
    Am folosit mai multe idei pe care unii le-ar gasi interesante in acest proiect asa ca ma gandesc la un blog separat, dedicat acestui tip de articole.

    Comentariu de tsk — August 2, 2007 @ 10:20 am | Răspunde

  7. Bad Ioana 😛

    Comentariu de krossfire — August 2, 2007 @ 1:25 pm | Răspunde

  8. Cel mai greu e sa te feresti de aia care lasa comentarii numai ca sa dirijeze cititorii catre siteul lor de rahat.

    Comentariu de dadatroll — August 2, 2007 @ 4:26 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

