Kro$$fire’s Blog

Mai 10, 2007

Masters of Horror – Recenzia 1

Filed under: Filme — krossfire @ 8:02 pm

Cat timp a trecut de cand ati vazut un film horror bun ? Stiu, unii ar spune ca asta e un oximoron, insa sunt convins ca filme ca The Shining, Rose Red, Dead End sau chiar mai vechiul Psycho pot fi considerate orice, numai filme proaste nu. Chiar daca pun accentul pe latura psihologica, in detrimentul supranaturalului (exceptie Rose Red) filmele de fata nu sunt niste filme low-budget sau tip ”esec de casa”. In ultimii ani, horror-urile au mers din prost in in mai prost. In afara de Dead End (2004) nu au mai existat hororuri in ultimii ani care sa nu abuzeze de : sange, maruntaie, prost gust si actori de mana a opta.

Acum ar trebui sa apara o intrebare : De ce naiba as vrea sa ma uit la filme horror ? Sunt o groaza de motive, cateva reamintite de vecina de blog, skaraotzki, intr-o conversatie. Un horror decent realizat va tine privitorul in suspans , va avea o poveste interesanta (uneori originala) si un final interesant si va fi usor de uitat in cele din urma (cu foarte putine exceptii). In afara filmelor mari, dramelor psihologice si a thrillerelor premiate ce tipuri de filme poti alege ? O comedie plina de clisee imbecile si cu actori care de 10 ani joaca acelasi rol sub nume diferite ? Un film de actiune cu un scenariu format din zece-douazeci de cuvinte ? Nu cred…astfel ca, desi seamana a masturbare intelectuala, filmul horror reprezinta o relaxare excelenta a cinefilului…intre doua filme mari, mai bagi si un ‘’roaaarr’’.

Deci, ce-i cu Masters of Horror pana la urma ? Masters of Horror este o mini-serie destul de populara in America, serie care la noi nu ajuns inca. Ideea producatorului, Mike Garris, a fost sa adune toti marii regizori de filme horror (realizatorii de ‘’clasice horror’’) si sa le dea ocazia sa-si umfle muschii pe rand, intr-un episod propriu. Majoritatea episoadelor dau impresia unor mici filme horror.Prima serie are 13 episoade (numai 12 difuzate la tv, ultimul avand o imagistica mult prea puternica), acestea variind ca durata intre 45 si 65 de minute. Nu stiu cati mari regizori a reusit Garris sa adune insa seria a fost un real succes in America, sezonul doi ruland chiar acum. Sezonul trei este programat sa inceapa la sfarsitul anului cand o alta serie marca Mike Garris va fi lansata : Masters of Science Fiction. O serie de actori cunoscuti, implicati sau nu in genul horror si-au facut aparitia in roluri secundare din MOH.

Serialul seamana cu mai vechile Twilight Zone, Monsters sau Are You Afraid of The Dark, diferenta stand in accentul pe partea de horror si in executie. Desi in multe episoade exista o pronuntata tema sexuala si o parte de ‘’gore’’, diferenta fata de bullshitul tipic servit de Hollywood se vede. Voi incerca aici sa fac recenzia primelor doua sezoane (sezonul doi va fi lansat anul acesta pe DVD si in Europa, impreuna cu sezonul I). Partea de descriere este compusa din tema episodului + opinie, aici existand si o mica parte de spoiler. Nu am dezvaluit nici finalul , nici parti importante din actiune. Voi judecati ! (Recenziile vor fi scrise in serii de cate 4-5 episoade)

1.Incident on and off a mountain road
Regizor : Don Coscarelli (Seria Phantasm si recenta atrocitate Bubba Ho-Thep : dintr-un oarecare unghi, filmul e simpatic)
Aparitii Notabile : Angus Scrimm (actor de filme horror, considerat o aparitie ‘’clasica’’)
Descriere: Dupa primele 20 de minute, episodul pare un ‘’slasher film’’ tipic. O tanara femeie ramane in pana intr-o intersectie , pe un drum montan. Un psihopat diform o urmareste prin padure si intr-un final o captureaza. Imbinarea povestii ‘’horror’’ cu flashbackuri ale traumelor emotionale suferite de eroina si finalul salveaza episodul, privitorii avand o serie de ”revelatii” pe parcurs.
Nota : 6.5/10 (Definetly not the best, but not the worst either)

2.Dreams in the witchhouse (H.P Lovecraft adaptation)
Regizor : Stuart Gordon (Re-Animator, The Dentist)
Aparitii Notabile :
Ezra Godden (Nu spune prea multe numele, dar a aparut in destule horroruri recente)
Descriere:
Stuart Gordon nu este strain de operele lui Lovecraft, doua dintre filmele sale premiate reprezentand adaptari. Per total, omul face treaba buna si aici. Episodul reprezinta povestea unui tanar student la matematica, pasionat de teoria sirurilor, care, din lipsa de bani, se muta intr-un imobil darapanat dintr-o suburbie americana. Indragostit fiind de o alta locatara a imobilului, tanarul descopera accidental un bizar complot de ucidere a bebelusului acesteia, complot pus la cale de creaturi dintr-o dimensiune paralela. Desi nu pare, episodul creeaza o atmosfera destul de sinistra printr-o serie de cadre bizare.
Nota : 8.5/10 (A good one )

3.Dance of the dead
Regizor : Tobe Hooper (Poltergeist, Texas Chainsaw Massacre)
Aparitii Notabile :
Rober Englund (celebrul Freddy Krueger din seria Nightmare on Elm Street) si Jonathan Tucker (100 Girls, Hostage)
Descriere :
Regizorul si distributia ok ar fi indeajuns sa faca episodul reusit insa scenariul reuseste sa dezamageasca. Intr-un viitor postapocaliptic populatia a fost decimata de un virus (lansat de o grupare terorista, evident) numit Bliss. Personajul principal, Peggy, este probabil una dintre ultimele ‘’fete cuminti’’ ramase in viata. Supraprotejata de mama sa, Peggy se indragosteste de un ‘’baiat rau’’ si porneste intr-o aventura in orasul interzis, Muskeet, aventura ce se sfarseste cu aflarea unor adevaruri pentru care nu era pregatita. Dance of the dead nu este o productie cu buget limitat, coloana sonora semnata Billy Corgan (Smashing Pumpkins) demonstrand-o, insa pur si simplu nu putem vorbi de un film horror aici. (cel mult despre un S.F cu vagi accente de film psihologic)
Nota : 7.0/10
(Final interesant insa nimic nou sub soare in ansamblu)

4.Jenifer
Regizor : Dario Argento (Phantom of the Opera, Suspiria – regizor italian foarte influent pentru horrorul modern)
Aparitii Notabile :
Steve Webber (Expertul, The Shining (Series) si multe alte seriale horror si politiste – aici participa si la scrierea scenariului)
Descriere :
Daca Argento nu era, nimic nu era. Experienta se vede. Pornind de la o poveste destul de banala, Jenifer reuseste sa atraga spectatorul printr-o bizara combinatie intre grotesc si erotic. Un politist tipic american, Frank, opreste in ultimul moment o crima, potentiala victima fiind o femeie destul de atragatoare fizic dar cu un handicap mental avansat si desfigurata facial. Incercand sa o tina departe de calvarul spitalelor de boli mintale, Frank o adopta pe ciudata ‘’Jenifer’’ evenimentele precipitandu-se progresiv pana la anularea politistului ca individ. Desi mai multe explicatii nu ar fi stricat,executia impecabila si finalul tipic fac din episod un ‘’must watch’’.
Nota : 8.5/10 (Another good one)

P.S : Am toate recenziile pentru primul sezon scrise, asa ca seria de recenzii nu va avea niciun fel de ”pending time”.

Anunțuri