Kro$$fire’s Blog

Mai 5, 2007

Pidgin

Filed under: Software, Hardware, Digital, Online — krossfire @ 10:21 am
Tags: ,

Nu, nu am scris gresit numele porumbelului slabanog din celebrul comic Fredo&Pidjin. Pur si simplu voiam sa anunt lansarea serviciului de mesagerie instanta Gaim 2.0.0, care, in urma unui proces intentat de AOL companiei se va numi Pidgin. In afara schimbarii numelui, soft-ul a suferit si un intreg proces de rebranding, acum Pidgin fiind un client de incredere si pentru utilizatorii de Microsoft Windows.

Despre ce este vorba ? Pidgin este un instant messenger (IM), precum Yahoo Messenger, cu singura diferenta ca Pidgin functioneaza in toate retelele de IM folosite, asta incluzand Yahoo, Google (add-on required) MSN, AIM, ICQ, QQ, Group Wise Gadu-Gadu, Jabber si chiar IRC. Pe scurt : Folosind acest client puteti suplini mai toate programele de IM auxiliare. Desi nu veti putea folosi servicii ca Photoshare sau Yahoo Games, sistemul de conversatii in tab-uri, corectarea automata a scrierii (spellchecking – functioneaza si in limba romana datorita unor utilizatori, dar serverul ar putea fi usor aglomerat, asa ca grija la download) si usurinta generala in utilizare il recomanda ca pe o alternativa viabila si mai putin consumatoare de resure. Pentru utilizatorii de Linux, Pidgin si predecesorul sau , GAIM, reprezinta un etalon al serviciilor de mesagerie instanta.

Trebuie sa recunosc ca softul arata putin mai bine pe Linux decat pe Windows si ca GAIM arata mai bine grafic. Desi ocupa mai putin RAM decat GAIM, Pidgin nu ofera aceeasi structura grafica initiala, practic avatarele si o buna parte din detaliile vizionabile din start in GAIM fiind ”available if selected”. (adica trebuie sa va jucati putin in meniuri).

pidgin.jpg

(Imaginea arata patru ferestre Pidgin, expuse de mine pentru a vedea sistemul de tabbing – stanga sus, display-ul de smiley-uri – stanga jos, si meniurile initiale de selectie – dreapta. Scuzati calitatea si smudge-urile – am fost nevoit sa acopar ID-urile si sa fac screenshotul in Windows)

Ce aduce totusi Pidgin nou (GAIM 2.0.0 – full, in ansamblu) ? Pidgin ofera posibilitatea mentinerii de conturi multiple pe mai multi clienti de IM si spre deosebire de GAIM si chiar permite conectarea simultana la mai multi clienti ! (Puteti sta pe Yahoo, MSN si AIM in acelasi timp, fara consum prea mare de memorie si nervi). De asemenea, Pidgin ofera posibilitatea de conectare ”custom” la un server privat de IM (poate i-a traznit vecinului sa-si faca retea de mesagerie instanta).

Pagina oficiala a programului !

P.S : Cred ca la viitoarea schimbare de skin, o sa pun si un banner pentru sustinerea comunitatii de utilizatori open-source. Articole similare : Slax si Flock

15 comentarii »

  1. Hmm cred ca voi astepta un .rpm pentru ca mi-e un pic lene sa iau tot ce imi trebuie ca sa il compilez la mine (nu mai stiu ce nu-i convenea asara) in momentul asta. (am SuSE Linux)

    Cat despre Gaim si mai multe servere, mie imi merge foarte fain cu doua conturi de Yahoo! si unul de Gtalk (Jabber) simultan, dar nu m-am prins ce si cum cu IRC-ul (Konversation se descurca de minune la IRC din punctul meu de vedere).

    Mai stiam si de un alt client IM (mi se pare ca desprins din Gaim) care stia sa umble cu webcam-uri dar in momentul asta nu am link-ul la indemana (voi reveni, sper eu, candva cu link-ul).

    Comentariu de BusterDBK — Mai 5, 2007 @ 4:49 pm | Răspunde

  2. iti dai seama pe ce ti-ai epuizat 10 minute din viata?

    Comentariu de m — Mai 5, 2007 @ 10:43 pm | Răspunde

  3. try gyachi … are o interfata de tot ******* dar face tot ceea ce face si Yahoo!Messenger. in plus, stie sa ti arate pe cei care intra pe offline 😀

    Comentariu de AFaith — Mai 6, 2007 @ 1:04 am | Răspunde

  4. Am epuizat..n-am epuizat…asta e :0

    Comentariu de krossfire — Mai 6, 2007 @ 6:31 am | Răspunde

  5. Trillian pwns all.

    Comentariu de Emma — Mai 6, 2007 @ 9:57 am | Răspunde

  6. Hmm…nici dupa ce m-am jucat cu skinurile din GTK nu-mi prea place grafica GAIM 😦 – dar nu asta era scopul sau 🙂

    Comentariu de krossfire — Mai 7, 2007 @ 4:14 pm | Răspunde

  7. GAIM era de mult timp un client de încredere pentru Windows. Nu ştiau asta doar cei care se foloseau de prostiile colorate semnate Trillian sau Yahoo Mess. Aşa că nu de la versiunea 2 a devenit el mai bun…1.50 era aproape perfect. Singura problemă pe care o are şi în ziua de azi este transferul de fisiere, unde nu prea ţine treaba cu compatibilitatea…

    Comentariu de DeMaio — Mai 8, 2007 @ 2:51 pm | Răspunde

  8. e ok, dar inca prefer gaim pe linux sau chiar meebo pt windows…
    de cand si ymsg l-a pus pe web, nu prea mai vad oportunitatea unei astfel de jucarii.
    da, o sa spui ca pidgin e mult mai complex si insumeaza conturi, ca ymsg are bug-uri…dar,nu asta e important pt mine.poate pt altii :)conteaza mai mult

    Comentariu de gabriel — Mai 8, 2007 @ 3:20 pm | Răspunde

  9. DeMaio : Si eu foloseam versiunea 1.5 pe Windows 🙂 – exista la un timp un plug-in pentru transferuri..ma rog, un fel de plug-in insa tot nu rezolva problema pe Yahoo 😦

    Comentariu de krossfire — Mai 8, 2007 @ 5:49 pm | Răspunde

  10. […] -Pidgin – un nou client IM multi […]

    Pingback de Best of Krossfire - 4th Edition « Kro$$fire’s Blog — Iulie 3, 2007 @ 4:28 am | Răspunde

  11. […] : Nu stiti ce e Pidgin?  Give it a go. Related PostsYahoo Messenger – the listYahoo Messenger – the list In orice comunitate […]

    Pingback de Clocky’s Blog » Blog Archive » Iconite Yahoo Messenger pentru Pidgin — Iulie 16, 2007 @ 3:38 pm | Răspunde

  12. da’ de ce trilianu’ e desen animat?
    mai nou lucreaza la trillian astra. E in alpha inca

    Comentariu de tapirul — Iulie 22, 2007 @ 5:19 am | Răspunde

  13. Da..am sesizat la randul meu 🙂

    Comentariu de krossfire — Iulie 22, 2007 @ 6:18 am | Răspunde

  14. mie mi l-au dat sa il testez 🙂

    Comentariu de tapirul — Iulie 22, 2007 @ 3:39 pm | Răspunde

  15. eu il folsoeam pana acum 2 sapt pe invechitul Gaim.. pana s-a trezit cineva din retea de la mine sa-mi spuna ca acum se numeste Pidgin si are o tmea in GTK care imita stilul grafic al interfetei.. foloseam Gaim si pe Linux si Wingoze.. am upate-at la amandoua.. mi-am notat toaet id-urile sa nu uit vreo unul(am 9 xD).. mare mi-a fost surprinderea cand am vazut vechile setari in Pidgin..

    Comentariu de koltzu — Septembrie 2, 2007 @ 7:49 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

