Kro$$fire’s Blog

Aprilie 19, 2007

La lupta cu magii…

Filed under: Software, Hardware, Digital, Online — krossfire @ 12:43 pm
Tags: , ,

Cum stilul de pusti teribilist cu ”ranturi peste ranturi” nu ma prea prinde, o sa incerc sa mai diversific un pic materialul de pe blog, urmand ”povata” sloganului sau. Cum de la Google Sketch-Up nu am mai scris nimic despre niciun soft sau aplicatie online , ma gandeam sa scriu despre un joc browser based (nu necesita instalarea clientului, doar cont) destul de fainut.

Despre jocurile browser based am mai scris cu ocazia relansarii celebrului Project Rockstar. Jocul prezentat in acest post se numeste Magefight si sustin ca va deveni un fenomen peste nu foarte putin timp. Stilul acestui joc este simplist : Construieste, recruteaza si ataca. Ce il face pe Magefight diferit de omoloagele sale ? Diversitatea, continutul grafic si rapiditatea jocului !

Voi enumera si detalia punctele forte ale lui Magefight, pentru a intelege de ce v-am rapit zece minute din viata cu asa ceva :

+ Inregistrarea : Extrem de simplista – fara detalii inutile. Vi se cere username-ul, parola si adresa de e-mail. Mailul de confirmare a venit aproape instant deci nu am avut probleme cu timpii de asteptare.

+ Primul contact : Veti fi placut surprinsi de aspectul grafic al jocului. In Magefight cladirile sunt cladiri (le vedeti pe harta orasului) iar armatele sunt la randul lor vizibile pe campul de lupta simulat. Majoritatea jocurilor de profil abordeaza aceasta tema in stilul: statistici, statistici si iar statistici.

+ Accesibilitatea : Datorita graficitatii (cred ca tocmai am inventat un cuvant) , Magefight nu pune probleme in utilizare. Cele patru meniuri superioare reprezinta principalele harti : Harta generala (in care se vad orasele-turn ale magilor), Harta propriului oras (cladirile si auxiliarele), Turnul (cladirile auxiliare turnului) si vrajile puse la dispozitie. Armatele sunt vizibile in partea din stanga a ecranului , mesajele in dreapta iar resursele intr-un cadran de sus. (Puteti accesa si un mic overview economic)

+Gameplay : Jocul aduce destul de mult a Heroes of Might and Magic. Cercetarea vrajilor si managementul orasului in sine sunt foarte asemanatoare cu cele din celebra serie. Bataliile sunt construite in stilul Axis & Allies : Unitatile sunt reprezentate grafic pe un ecran de tip chat, si in functie de vrajile folosite si de ”norocul” pe care il au la fiecare atac, sunt distruse (prin disparitia de pe ecran) sau subliniate in cazul unei victorii sau vraji benefice. Din nou, s-a renuntat la statistici : Bataliile sunt apropiate ca intensitate de cele din jocurile comerciale.

+Viteza : Majoritatea jocurilor de gen nu permit construirea mai multor unitati sau cladiri in aceeasi zi. In magefight constructia cladirilor dureaza intre 2 si 30 de minute iar a unitatilor pana la 2-3 ore (desi primele unitati nu prezinta probleme de timp). Ce inseamna asta ? Inseamna ca intrand de 3-4 ori pe zi, si stand in jur de 3 minute (deci maxim 15 minute pe zi) puteti avea o cetate populata si destul de bine pregatita. Evident, datorita resurselor, constructia continua si recrutarea obsesiva nu sunt posibile. (Resursele cresc destul de greu, desi la inceput dispuneti de ele din abundenta). Dupa obtinerea unui anumit statut constructiile incep sa dureze ceva mai mult, ”orele” devenind ore la anumite upgrade-uri.

+Lipsa de popularitatea in aceasta faza : Pe moment sunt in jur de 3-4000 de jucatori de magefight si mai putin de 1500 activi. Datorita multiplelor servere si a sistemului de protectie, putem spune ca lumea jocului este chiar nepopulata. Sistemul de protectie consta in faptul ca un mag nu poate fi atacat daca nu are peste un anumit numar de puncte. (Punctele ii certifica puterea si influenta). Eu am fost norocos….am picat intr-o zona in care sunt inconjurat de vreo 6 magi cu 5 puncte (atata primesti initial) si de vreo doi cu 120 de puncte. Eu deja am in jur de 200 de puncte (doar 131 in poza), acumulate in doar doua zile.

vlads-stuff.jpg
(Cetatea mea de doua zile infiintata. Click pe imagine)

Exista si parti proaste ale jocului :

-Fiind inca la inceput, jocul nu mi se pare deosebit de stabil si poate permite abuzuri in cazul unor aliante puternice. (Facem una, ce ziceti 😀 ?)
-Jocul initial avea interfata in germana si a fost tradus in proportie de 95%…vrajile, descrierile si meniurile sunt Ok, insa din cand in cand mai scapa cate un ”punkte”. Jocul in engleza pare a fi inca in beta
-Datorita imaginilor, in momentele de slabiciune ale serverului s-ar putea ca la apasarea unor butoane sa intampinati mici ”porcusori grafici” in stilul unor masti de fisiere .gif nerecunoscute de browser sau greu incarcate.

Va puteti inregistra prin site-ul oficial (engleza) : www.magefight.com
P.S : O sa urmeze o serie de articole mai inspirate si continuarile a doua serii mai vechi.

5 comentarii »

  1. Seamana cu Travian

    Comentariu de wpolitika — Aprilie 19, 2007 @ 1:35 pm | Răspunde

  2. M-am saturat de jocuri 😦

    Comentariu de Emanuel — Aprilie 19, 2007 @ 5:22 pm | Răspunde

  3. Emanuel : N-am mai jucat nimic ”serios” din clasa a zecea, insa genul asta de prostioare imi ocupa extrem de putin timp.

    Wpolitika : Bate Travian cu muuult la nivelul complexitatii. Ce nu bate la Travian este implicarea jucatorilor 😦

    Comentariu de krossfire — Aprilie 19, 2007 @ 7:25 pm | Răspunde

  4. […] Digital, Online — krossfire @ 9:44 am Nu am mai facut eu recenzii de joculete de la Magefight , daca nu ma insel. Din plictiseala si la sugestia lui TiSi am cautat un FPS (First Person Shooter) […]

    Pingback de Paintball 2.0 [Digital Paint] « Kro$$fire’s Blog — August 4, 2007 @ 9:44 am | Răspunde

  5. […] am | Tagged as: Software, Hardware, Digital, Online Nu am mai facut eu recenzii de joculete de la Magefight , daca nu ma insel. Din plictiseala si la sugestia lui TiSi am cautat un FPS (First Person Shooter) […]

    Pingback de Krossfire’s Blog » Paintball 2.0 [Digital Paint] — Februarie 5, 2008 @ 1:11 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

