Kro$$fire’s Blog

Februarie 13, 2007

Flockaind pe net

Filed under: Software, Hardware, Digital, Online — krossfire @ 8:28 am
Tags:

Acum ceva luni un amic bun imi prezentase un browser bazat pe engine-ul de Mozilla 1.5, numit Flock. Evident, nu i-am dat nicio atentie. Eram mult prea ”Mozilla rulez” (mai foloseam si cateva browsere sub Linux…si mai recent mai dau cate o tura si pe IE7). Tot plimbandu-ma pe blogosfera, am sesizat pe blogul arhitectului un banner care atesta utilizarea browserului. Ce-mi zic eu ? Ia sa-i mai dau o sansa…

Programul are sloganul ”A social browser” si pot spune ca-si merita numele. Versiunea actuala (0.7.10) nu este nici pe departe o versiune finala, dar este o versiune stabila
Lasand la o parte bannerele cu ”I Flock” de pe site (Romanasii nostri o sa rada putin in barba), browserul a avut parte de o promovare destul de mare in ultima vreme. Ma voi alatura si eu multimii, comparand calitatile browserului cu cele ale versiunii actuale de Mozilla (2.0.0.1)

Imaginea nu se afla sub copyright…

flock.png

Avantaje :

+Este cross-platform (Pe romaneste : Merge sub Windows, Linux si Mac OS)
+Are o interfata grafica prietenoasa : O combinatie intre un Firefox mai vechi si ceva elemente din Netscape
+Contine niste feed readere integrate destul de bune (pentru fluxuri RSS si XSS – adica ”stiri in cascada”)
+Contine elemente integrate din engine-urile de cautare pe blog precum Technocrati sau Flicker si suporta un fel de ”editare in browser” pentru majoritatea serviciilor de blogging existente (evident si wordpress). Este un browser foarte bun pentru posesorii de blog !
+Contine un fel de clipboard extins numit ”the shelf” care permite salvarea temporara a unor informatii si imagini de pe net – nu mai necesita deschiderea atator tab-uri
+Accesul la editarea unor elemente din site-urile de ”socializare” precum MySpace se poate face prin intermediul unor shortcut-uri.
+Are un mic image browser integrat si suporta deja doua servicii de gazduire de imagine
+Suporta extensii din Mozilla
+Are un corector (spellchecker integrat) – si Mozilla are, dar este putin mai iritant
+Suporta feedback direct (raportarea erorilor), intocmai ca Mozilla
+Installer detaliat

Dezavantaje :

-Este inca ”in development” deci nu este foarte stabil (desi versiunea curenta nu mi-a creat probleme)
-Nu suporta inca multe servicii de gazduire de imagini, retele sociale sau blogging. (am spus ca suporta majoritatea serviciilor de blogging…dar este vorba doar de cele mari)
-Este bazat pe Mozilla 1.5, deci are oarecare probleme cu viteza si cu securitatea (desi ei il declara ”very secure” datorita unor patch-uri)
-Tinde uneori sa deschida aiurea niste sub-meniuri cam inestetice
-Unele elemente grafice par a fi cam nelalocul lor
-Are timpi de incarcare putin mai mari si consuma putin mai mult RAM decat Firefox, insa este inca sub ”mancatorul” Opera
-Are inca probleme de compatibilitate cu unele site-uri.
-Este inca mai putin fiabil si flexibil decat liderul Firefox 2.0 (Unele extensii din Mozilla au anumite probleme cu Flock)

Pentru cei care nu folosesc IE (I salute you) si care s-au saturat de Firefox si Opera (Si sa zicem si de Advanced Browser…dar e limitat), browserul asta poate deveni ”alternativa”
…so start Flocking !

Download Here (Desi am mai pus odata link-ul)

4 comentarii »

  1. de cand are Mozilla 1.5 probleme cu viteza si cu securitatea?

    Comentariu de Cris — Februarie 14, 2007 @ 12:12 pm | Răspunde

  2. Am precizat..comparativ cu Firefox 2.0 😉

    Comentariu de krossfire — Februarie 14, 2007 @ 12:32 pm | Răspunde

  3. Kro$$fire, sa nu uitam de extensiile Mozilla pe care le poti instala; eu l-am cam facut „sorcova” (de extensii), am recunoscut asta si intr-un email catre echipa lor tehnica in care ma plangeam de un bug (un „purice” de redundanta grafica). E adevarat ca nu chiar toate extensiile Mozilla sunt compatibile Flock, dar nu am o lista.
    Succes cu Flock! (si, evident, Linux)

    Comentariu de arhitectul — Februarie 18, 2007 @ 11:12 am | Răspunde

  4. Eu asta il folosesc acum….

    IE merge foarte greu,habar n-am ce are…

    Am instalat si Maxthon2dar avea probleme….Tinde sa deschida aiurea niste sub-meniuri cam inestetice….si cam des….

    Comentariu de DeYa — August 24, 2008 @ 12:25 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

