Kro$$fire’s Blog

Decembrie 5, 2006

Balul Bobocilor – FJSC

Filed under: Diverse,Viata de zi cu zi — krossfire @ 7:22 am
Tags: ,

Ma pregatisem cu o ora inainte pentru balul Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii. Bausem un energizant la 0.5 l , vestitul ”Rockstar”. Ca niciodata, aveam chef de distractie. N-a fost sa fie – nu pentru mine… (cred ca deja se intrevede urmarea articolului).

Dupa ce am cautat vreo 15 minute clubul ”Gate”, coborand aiurea prin doua statii, am gasit intr-un final ”minunea”. La intrare ne-au fost rupte biletele si am primit niste minuscule abtibilduri cu ”Petrom-OMV” (sponsorul principal) pe care am fost rugati sa le lipim sub o anumita sigla – un fel de ”puneti chestia aia stralucitoare, langa cealalta chestie stralucitoare, ca sa aveti pe bilet doua chestii stralucitoare”.

Cand am intrat in incinta clubului – stupoare ! Cineva isi batea cu bestialitate pisica ! Mai rau…o batea in ritm, cu pauze de odihna. Dupa un efort cerebral intens, a trebuit sa-mi conving urechile ca aia era un fel de muzica. (nu ca nu as mai fi auzit muzica de club pana atunci, dar speram la altceva). Evident, sondajul initial in care s-a cerut rock si reggae a fost aproape complet neglijat…

Caut ”masa rezervata” impreuna cu o colega. Undeva intr-un colt, la o masa de odihnit picioarele se inghesuiau ale mele colege pe 3 metri patrati. Ma asez cuminte in conserva si astept. Omul care-si batea pisica a simtit nevoia sa repete actiunea asta timp de vreo 10 minute, timp in care cerebelul meu incepuse sa vibreze in ritm. (exista si un fel de dj la bal…dar nu prea l-am simtit)

Trecand peste partile ”m-am dus acolo si am vorbit cu X” primul asa-zis eveniment al serii a fost celebrul ”cuvant din partea sponsorilor”, in special din partea sponsorului principal Petrom – OMV. Desi destul de lung discursul, nu am avut nimic de obiectat, deoarece in astfel de conditii (sponsor mare pe ultima suta de metri -> salveaza evenimentul) discursurile sunt justificate.

Dupa o scurta perioada de pregatire, pe scena a intrat trupa ”Crush” sau trupa ”Alexandra Ungureanu si aia doi care freaca discu’ ”. Nu-mi dau seama daca a fost live sau ce-a fost, pentru ca pur si simplu piesele lor sunt complet identice. Ba, pentru a ridica nivelul muzical, au facut un cover dupa Nicola (piesa lalaita care i-a adus un premiu la Eurovision). La final au simtit nevoia unui bis, dupa care au plecat in graba pentru a ajunge la alt bal. (Sau dupa cum s-a exprimat Catalin Maruta ”ca sa mai faca un ban”).

Sa revenim la domnul Maruta, pe care eu nu l-am introdus in fraza (astfel ca nu am putea cu-adevarat sa revenim). Unul dintre organizatori l-a prezentat ca fiind un ”Mihai Mitoseru al Balului Bobocilor”, fraza la care Maruta a replicat infrigurat ”Doamne Fereste, Doamne Fereste !”. De mentionat este si faptul ca moderatorul este in acesta facultate de ani buni, si dupa cum el insusi o spunea ”s-ar putea sa fie si la balul copiilor nostri”. Catalin Maruta poate fi considerat din multe puncte de vedere, o legenda a Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii.

Dupa vreo 10 minute de lalaiala extinsa, a intrat in scena trupa Deko in uralele anemice ale publicului, si tot dupa vreo 10 minute a plecat in huiduielile pline de viata ale aceluiasi public. Primul membru al trupei poate fi catalogat ca fiind ”jenibil” (cautati in dictionarul urban – sau intrebati-o pe Alexandra :D) – glume puerile si usor obscene, la care radea singur. Al doilea membru aproape a facut doua glume , mergand pe premisa – daca nimic nu merge, baga niste glume despre femei in general. Un amic a inaintat ipoteza ca cei doi ar fi folosit celebrul tandem bad guy \ good guy (explicatie : unul dintre cei care vin pe scena va trebui sa aiba un act cazut in derizoriu pentru a contrasta puternic cu celalt membru si a da impresia unui act reusit per total) insa ma indoiesc profund ca acest lucru le era cunoscut celor doi, desi pareau a avea experienta in domeniu.

Facand o trecere aproape brusca de la un eveniment la altul, ”Mihai Mitoseru” a inceput sa anunte cuplurile care intrau in concursurile ”Miss Boboc, Miss Popularitate, Miss Petrom…Miss Erupe” – cu Mister-urile aferente. Urmarind premierea finala, am sesizat ca exista un Miss\Mister pentru orice eveniment s-ar fi putut prezenta in acea seara la bal. Desi cunosteam cativa dintre concurenti, pur si simplu nu m-a interesat evenimentul pentru ca : nu se vedea, nu se (prea) auzea si pentru ca oamenii astia se votasera singuri. La baieti, singurii simpatici , cu niste momente artistice mai ok, nu au castigat. (simpatici din punct de vedere al unui barbat heterosexual). Au iesit in fata ”gigoloii” (cum ar spune Dan Diaconescu in Direct), inclusiv unii pe care nu i-am vazut in viata mea la cursuri. La fete, desi frumoase, am singura obiectie : erau altele si mai si. Simpatica a fost boboaca micuta ce a vehiculat intens conceptul ”marimea nu conteaza”. (conteaza ce faci cu ea 😀 ?!?)

Pe langa tombolele Oriflame si Polirom, unde premiile s-au epuizat rapid (atat de rapid ca unii nu au mai prins), a mai existat momentul ”15 Grade” , o trupa de alternative de care multi nu auzisera mai nimic si pe care nimeni nu o astepta cu interes. Din fericire, baietii au fost ok, si aici e timpul pentru niste plusuri si minusuri :

Plusuri : basist talentat (cu degete de femeie), chitarist si tobosar ok, solist caristmatic; primele doua piese aveau un ritm super ok – numai bun pentru a destinde atmosfera dupa ”muzica de club”.

Minusuri : carisma nu tine loc de voce – solistul tindea sa urle notele pe care nu le putea acoperi , versurile erau prost inspirate.

Pana una alta , 15 Grade raman o trupa de club (club de rock, evident) – nu m-as risca inca sa-i vad la scena deschisa…poate peste un anisor, doi. (apropo, erau toti ”foarte tineri”)

Trecand prea repede prin Miss\Mister Boboc (Popularitate..etc) am uitat de un alt mini-moment, cel al unei colege din anul I (desi era in anul III la ASE), Silvana (am uitat numele de familie :D) . Fata avea o voce excelenta pentru jazz, putand face chiar cariera in domeniul muzicii jazz (lucru pe care i l-am sugerat ulterior). Din pacate, a cantat trei piese compozitie proprie, pe stilul miorlait al Paulei Seling si cu aceleasi versuri scrise in momentele de repaus intenstinal. Felicitari pentru voce, felicitari pentru prezenta scenica, dar abordeaza alt stil si mai ales alte versuri !

Dupa incheierea momentelor, Maruta a disparut subtil, in timp ce din boxe au inceput iar sa rasune simfoniile de covoare batute si pisici chinuite. Am incercat sa dansez pe muzica si sa intru in atmosfera, dar nu pot ! Daca nu simt o anumita muzica, nu voi putea dansa pe ea 🙂

Sa nu uitam , tematica balului a fost : Noaptea Bobocilor Devoratori de Publicitate. Am mentionat-o ca pe un fapt divers…pentru ca bobocii erau devoratori de house si de fum de tigara.

Cam pe-aici am decis ca este timpul sa-mi iau zborul, impreuna cu doua colege. Deja plecasera vreo cinci colegi \ colege de grupa.

Nota Bene : Felicitari organizatorilor si celor care au facut posibila existenta unui bal. Sunt convins ca exista destule persoane care s-au distrat, deci , in spiritul jurnalismului de popularizare, se va merge pe dorinta ”publicurilor majoritare”.

Bilant pozitiv : Am descoperit un energizant nou si interesant la un pret convenabil 😉

P.S : Sper sa vina si niste poze, cat mai curand !

3 comentarii »

  1. deci…nu ma asteptam la un asemenea recviem ca sa zic asa….defapt stau sa ma gandesc ca nu te cunosc prea bine….dar sa critici atata muzica….participantii etc pt ca nu iti plac tie si nu sunt pe gustul tau…sorry dar este exagerat….
    participantii al miss si mister au fost super pt ca au avut curajul sa stea in fata unuia ca tine ca sa ii critice…pt ca au incantat audienta si pt ca au castigat sau nu.
    muzica a fost de club si daca stateai pana la ora 4 ca mine observai ca erau cam 5% doar din oamenii prezenti care stateau jos de oboseala.in rest toata lumea dansa si gusta muzica.pt ca era de club si sincer mi-a placut super mult.sa nu uitam de spectacolul facut de profesorii nostrii….
    deci daca tie nu iti place nu inseamna ca este rau….

    Comentariu de gazutza — Decembrie 5, 2006 @ 12:17 pm | Răspunde

  2. Pentru varietate voi scrie si eu cateva cuvinte. Eu nu-s „de-al casei”, sunt la filosofie dar eram curios cum decurge un bal la jurnalism. Din punct de vedere filosofic… de la prost in jos. Adica atmosfera si publicul m-au tinut pironit pe un scaunel de vorba cu tovarasul care m-a invitat. Da, si io sunt rocker suparat si mi s-a taiat de la house-reala obsesiva. Si nu, nu m-a satisfacut nici prestatia „15 grade” desi tot respectul pentru basist. Al doilea de la Deko mi-a placut, cred ca e un bun inceput pentru Stand-up Comedy-ul romanesc, desi mai e cale lunga. Miss Boboc? Trist trist. Sa spunem doar ca a fost un caz clasic de discriminare pozitiva (midgets power !). A, sa nu uit decorul gay, singura parte buna fiind posterul cu Jordan, reclama la Spalding. Concluzia finala – am mai capatat niste experienta.

    Comentariu de Shadewalker — Decembrie 6, 2006 @ 9:29 pm | Răspunde

  3. Pai sa-ti explic, domnisoara gazutza : Oamenii care imi placea mie nu au venit, iar cei care stateau jos nu stateau neaparat de oboseala, ci poate din cauza kitschului care inundase tot evenimentul.

    Am vazut un comentariu tare exaltat pe blog-ul tau. Voi raspunde acolo, pentru o mai buna ”comunicare”.

    Edit : Nu gasesc link-ul… (ablog ma redirectioneaza) – ideea este : level-up a bit, si dupa-aia mai vorbim despre bal 😀

    Comentariu de krossfire — Decembrie 7, 2006 @ 4:26 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

